søndag den 30. juni 2013

Lille iron butt med mening 1.111 km hjem på 24 timer

Bjørn og Christian har snakket om at hvis det går fint i dag vil de gerne køre helt hjem i dag, jeg smiler lidt og siger at jeg er med på den hvis vi alle er friske - så vi starter og tager en time af gangen.

Vi nærmer os Karlstad som egentligt var dagens optimistiske mål, og alle er stadig friske. Vi tjekker hvornår den sidste færge fra Göteborg afgår og kan se at det er 23:55 - der regnes lidt og vi har så 3 timer til spisning og tankninger til resten af turen, så det skulle være muligt.

Vi får noget opklaring og det hjælper på motivationen for at tage videre.

Her er turen som jeg skal følge - Bjørn springer fra i Århus og Christian forlader os ved Mariestad hvor han tager mod Helsingborg - for at lande i Roskilde.

Vi tager fortsat en time af gangen og alle har det faktisk bedre end mange af de andre dage hvor man efter 8 timer i sadlen var ved at være færdig.


Vejene er ellers meget bulede det sidste stykke, men også flot ved nogle af de mange søer vi passere.

Der splittes op i Mariestad, efter den sidste burger og billetten til færgen er bestilt.

Bjørn og jeg når færgelejet kl. 23:15 og ligger i loungen kl. 00:15 og gør klar til et lille power nap til 3:00 hvor færgen skulle ligge til i Frederikshavn.
Vi tænker lidt på at Christian som kører endnu. - Vi får lidt senere en sms om at han er hjemme kl. 02:45 efter at have ventet 50 min på en færge og tilbagelagt sine 1.100 km.

Vi kommer fra færgen og skilles - det bliver en kold tur hjem i danmark og jeg tager flere stop hjemover for at lande ved bageren 6:30 for at have frisk brød med hjem.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar